WhatsApp

Trendy w branży gastronomicznej w 2022 roku

2022-02-18 12:00:00
Trendy w branży gastronomicznej w 2022 roku

Gastronomia to jedna z tych branż, na podstawie funkcjonowania których można zaobserwować zmiany w stylu życia i preferencjach konsumentów. Czasami owe zmiany następują w sposób naturalny, a czasami zdeterminowane są przez inne czynniki, niezależne od nas. Ostatnie doświadczenia związane z pandemią koronawirusa pokazały, jak ważna jest umiejętność adaptacji gastronomii do zmieniających się trendów, by restauracje mogły przetrwać nawet w bardzo trudnych czasach.

Branża gastronomiczna 2022 - co się zmieniło?

Gastronomia bardzo ucierpiała z powodu pandemii koronawirusa. Niemal z dnia na dzień restauracje musiały zamknąć swoje podwoje dla klientów, a jedyną możliwą opcją, by mogły nadal funkcjonować, było serwowanie posiłków na wynos. Ze względów bezpieczeństwa ograniczenie kontaktów międzyludzkich stało się przykrą koniecznością i spotkania przy restauracyjnym stole w gronie przyjaciół czy rodziny stały się odległym marzeniem. Restauracje musiały przestawić się na zupełnie inny model działania. Nie ma co ukrywać – dania na wynos nigdy nie będą smakowały równie dobrze jak te, które wychodzą prosto z kuchni i są serwowane od razu na stole przed gościem. Właściciele i pracownicy restauracji, aby utrzymać swoją renomę i móc oferować klientom posiłki na poziomie choćby zbliżonym do tego, o którego byli przyzwyczajeni, musieli dopracować metody przygotowywania dań na wynos do transportu w taki sposób, aby nawet przejechawszy pół miasta w torbie dostawcy nie straciły swoich walorów. Oczywiście nie zawsze jest to możliwe, dlatego też w wielu przypadkach konieczna okazała się zmiana menu.



Nowe trendy a branża gastronomiczna w 2022 roku

Jednym z lepszych, a często po prostu koniecznych sposobów na poradzenie sobie z nową rzeczywistością w świecie gastronomii stało się przekierowanie swojej działalności na nieco inne tory. Wielu restauratorów podjęło decyzję o tym, by zacząć przygotowywać dania gotowe ale w takiej formie, aby klienci mogli je sobie podgrzewać samodzielnie w domu lub wykorzystać do przygotowania obiadu, kolacji czy śniadania. Wszelkiego rodzaju potrawy w słoikach, kiszonki, dżemy, przetwory, mięsne konserwy czy też wypiekane na miejscu pieczywo to rarytasy, które znalazły wielu amatorów i pozwoliły restauracjom działać, a pracownikom zachować swoje posady.

Zmiana preferencji żywieniowych

W ostatnich latach dało się zaobserwować o wiele większe zainteresowanie opcjami wegetariańskimi i wegańskimi w restauracjach. Rosnąca świadomość dotycząca tego, jakie jedzenie nam służy i produkcja których artykułów jest najbardziej korzystna dla naszej planety spowodowała, że wiele osób świadomie rezygnuje z mięsa i decyduje się na roślinne odpowiedniki. Również i pandemia spowodowała, że z większą uwagą zaczęliśmy się przyglądać temu, co jemy. Pożywienie ma przecież ogromne znaczenie dla zdrowia i samopoczucia, dlatego w trosce o swoje bezpieczeństwo i dobrostan bliskich, zaczęliśmy sięgać częściej i chętniej np. po kiszonki i inne dania bogate w makro- i mikroelementy, zdrowe bakterie oraz witaminy pomagające budować odporność organizmu. Jest to także dobra podpowiedź dla restauratorów podczas opracowywania nowego menu i koncepcji funkcjonowania lokalu.

Autor:gastroprofit